Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv specifického intervenčního programu se zaměřením na zdokonalení práce nedominantní končetiny u mladých fotbalových hráčů
Nesvadba, Vladimír ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaľata, Maroš (oponent)
Název: Vliv specifického intervenčního programu se zaměřením na zdokonalení práce nedominantní končetiny u mladých fotbalových hráčů Cíle: Cílem práce je ověření specifického intervenčního programu zaměřeného na zdokonalení vybraných herních činností jednotlivce a práci nedominantní končetiny. Metody: Pohybový program probíhal v období 2. 3. 2023 do 6. 4. 2023. Zkoumaný soubor se skládal z 23 probandů ve věkovém rozmezí 10-11 let. Testová baterie byla měřena ručními stopkami. Výsledky: Intervenční program měl na jedince pozitivní dopad. U valné většiny probandů došlo ke zlepšení herních činností během vybraných cvičení. U 95 % probandů došlo k průměrnému zlepšení práce nedominantní končetinou o 1,57 sekund. Díky tomuto programu došlo nejen ke snížení sledovaných hodnot, ale pomohl i zlepšit vnímání důležitosti práce na nedominantní končetině. Klíčová slova: sportovní trénink, pohybové dovednosti, motorické učení, lateralita, talentovaná mládež
Role představy pohybu v motorickém učení a kvalitě provedení pohybu
Hahn, Sarah ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Hlinovská, Jana (oponent)
Úvod: Již několik desetiletí se mluví o vlivu představivosti a emocí na naše tělo. Výsledky studií v oboru neurověd tyto předpoklady potvrzují. Je však zapotřebí prokázat jejich reálnou klinickou efektivitu v rehabilitaci, respektive fyzioterapii. Cíl: Cílem studie je rozpoznat, jakou roli má představivost pohybu při nácviku nových motorických vzorců. Snahou je zjistit, v jaké míře, a ve kterých parametrech nastane změna po 14denním cvičení, které využívá různých strategií motorického učení. Metodika: Randomizované studie se dobrovolně účastnili studenti všeobecného lékařství 3. LF UK, kteří byli rozděleni do tří skupin. Pro studii byla vybrána první diagonála horní končetiny (1. D. HK) z metodiky Proprioceptivní muskulární facilitace (PNF). Dobrovolníci ve všech skupinách tuto diagonálu cvičili denně po dobu 14 dní se zvukovou nahrávkou. První skupina (sk. image) cvičila pouze v představě, druhá skupina (sk. moto) prováděla cviky fyzicky, třetí skupina (sk. mix) cvičila první týden v představě a druhý týden fyzicky. V průběhu 3 dní před a po zahájení 14denního cvičebního cyklu absolvovali dobrovolníci vstupní a výstupní měření, které spočívalo v záznamu pohybu horní končetiny pomocí senzorů Xsens Dot. Byly hodnoceny parametry Recurrence rate (RR), HurstRS a TLPLa na lineární rychlost, vypočtené z...
Porovnání efektivity tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a techniky bruslení u kategorie U10 v ledním hokeji
Švejda, Pavel ; Novák, Dominik (vedoucí práce) ; Kregl, Jan (oponent)
Název práce: Porovnání efektivity tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a techniky bruslení u kategorie U10 v ledním hokeji Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo pomocí osmi bruslařských testů porovnat efektivitu tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a pomocí techniky bruslení (power skatingu) v kategorii U10. Metody práce: Pro porovnání výsledků v jednotlivých testech byla využita statistická analýza ANOVA. Do výzkumu se zapojilo celkem 13 hráčů ve věku do 10 let s průměrným tréninkovým věkem 4,73 ± 1,15. Celkem proběhly tři testování, První, před jakoukoliv stimulací pro obě skupiny. Druhé, po šesti týdnech intervence pomocí techniky bruslení, respektive obratnostních cvičení a třetí, po dalších šesti týdnech intervence, kdy se skupiny otočily. Naměřené časy byly zaznamenávány do tabulek a následně statisticky zpracovány. Výsledky: Po druhém měření (POST_1) došlo u skupiny začínající technikou bruslení ke zlepšení u 7 z 8 testů. U skupiny začínající obratnostním bruslením došlo ze zlepšení u 6 z 8 testů. Nejvýraznější zlepšení bylo u obou skupin zaznamenáno u testu na 30 metrů vzad, přičemž u skupiny trénující pomocí techniky bruslení se čas zlepšil o více než 2 a půl vteřiny. Po druhé intervenci (POST_2), kdy se skupiny otočily, došlo u skupiny začínající...
Problematika motorického učení základního leteckého výcviku
Santus, Richard ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Dvorský, Jaroslav (oponent)
5 ABSTRAKT Název: Problematika motorického učení v základním leteckém výcviku Cíle: Cílem této práce je zjistit zda existuje dostatečné množství pramenů zabývajících se problematikou motorického učení v létání a dále popsat teoretická východiska procesu motorického učení v různých fázích základního leteckého výcviku tak, aby bylo možno získané poznatky využít k praktickému výzkumu nebo praktickému užití obecně jak instruktory (např. k zefektivnění procesu motorického učení v létání), tak potenciálními zájemci o základní letecký výcvik, kteří se dopředu chtějí hlouběji seznámit s danou problematikou. Metody: Použitou metodou je analýza dostupné literatury a komparace s vlastními poznatky z instruktorské a examinátorské činnosti. Výsledky: Zjišťování, zda existuje dostatečné množství pramenů zabývajících se problematikou motorického učení v leteckém výcviku, skončilo konstatováním, že byla nalezena pouze jediná odborná práce, která motorické učení vztahuje přímo do specifického prostředí kabiny letadla. K dispozici je uspokojivé množství metodik leteckého výcviku, které jsou dobře aplikovatelné v současnosti. Přínosem pro literaturu tohoto odvětví by byla práce na téma porovnání účinnosti motorického učení v simulátoru a skutečném letadle jako východisko pro tvorbu nových metodik a osnov leteckého výcviku,...
Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let.
Roubková, Leona ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název práce: Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let Vymezení problému: Diplomová práce se zabývá testováním posturálního zajištění a zjišťováním výskytu hypermobility u dvou skupin dívek ve věku 8 - 10 let, a to u dívek sportujících, které se věnují sportovnímu aerobiku, a u dívek nesportujících. Cíle práce: V teoretické části se budu věnovat shrnutí poznatků o vývoji posturálního zajištění, o motorickém vývoji a motorickém učení a v krátkosti také o hypermobilitě. Cílem práce je ověřit, má-li sportovní aerobik formativní vliv na kvalitu posturálního zajištění dívek v mladším školním věku, dochází-li při vysokém tréninkovém zatížení v tomto dětském věku ke změnám v posturální motorice ve smyslu jejího pozitivního nebo negativního ovlivnění. Dále má výzkum potvrdit vyšší incidenci hypermobility u sportovců. Metodologie: Výběr výzkumného souboru na základě dobrovolnosti a dle předem stanovených kritérií. Praktické testování dětí pomocí dvou sestavených testových baterií. Statistické zpracování získaných dat (Studentův t-test, Spearmanův korelační koeficient). Porovnání výsledků výzkumné a kontrolní skupiny. Výsledky: Dvě testové baterie obsahovaly dohromady 10 testů. Z výsledků statistického šetření vyplývá, že kvalita provedení motorických...
Vliv jednorázového tréninku posturální stability u pacientů se spinocerebelární ataxií
Filipovičová, Jana ; Pospíšilová, Mariana (vedoucí práce) ; Jevič, Filip (oponent)
Sledovali jsme bezprostřední účinek senzomotorického tréninku na posturální stabilitu u pacientů se spinocerebelární ataxií (SCA). Pokusili jsme se vysvětlit případné mechanismy týkající se adaptace na změnu COP, motorického učení a neuroplasticity v terénu neurodegenerativních změn mozečku. Výzkumný soubor a metodika: Celkem 10 pacientů se spinocerebelární ataxií (6 mužů, 4 ženy) ve věkovém rozmezí 34 až 71 let, s trváním onemocnění průměrně 11,6 let se zúčastnilo měření posturální stability. Nejprve jsme měřili pacienty s SCA před a po 15 minutové cvičební jednotce senzomotorického tréninku, poté tato skupina podstoupila v jiný den stejné měření bez senzomotorického tréninku. Jako druhá kontrolní skupina sloužilo 10 zdravých probandů podobného věku, kteří rovněž podstoupili senzomotorický trénink. Poté jsme srovnali výsledky posturografického měření. Výsledky: U skupiny SCA pacientů se senzomotorickým tréninkem byla nalezena signifikantně nižší hodnota u sledovaných parametrů LENGTH (t stat = 3,537731 > t krit = 2,262157), VELOCITY (t stat = 3,537731 > t krit = 2,262157) a energie potřebné pro udržení COP (t stat = 2,715085 > t krit = 2,262157) měřeného na pěnové podložce se zavřenýma očima. Měření bez provedení senzomotorického tréninku nepřineslo žádné signifikantní výsledky zlepšení...
Úroveň koordinačních schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku
Bendová, Eva ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem sportovní gymnastiky na koordinační schopnosti dívek mladšího školního věku. Je zde srovnávána úroveň koordinačních schopností u skupiny 31 sportovních gymnastek a skupiny 31 nesportujících dívek., která je ověřována prostřednictvím terénních motorických testů. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž je zde srovnávána úspěšnost v jednotlivých testech u skupiny sportovních gymnastek ve věku 6 - 8 let a 9 - 11 let. Z výsledků testů je patrno, že sportovní gymnastika pozitivně ovlivňuje úroveň koordinačních schopností. Toto zjištění je podloženo faktem, že ve všech testech uspěly lépe sportovní gymnastky než nesportující dívky. V rámci skupiny sportovních gymnastek byly úspěšnější dívky ve věku 9 - 11 let, než dívky mladší, tj. 6 - 8 let. Teoretická část práce popisuje motorický vývoj dítěte s důrazem na koordinační schopnosti a mladší školní věk. Přibližuje prostředí sportovního odvětví "sportovní gymnastika žen" a specifika tréninku dětí mladšího školního věku.
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy
The relationship between multilateral development and specific sport skill acquisition in middle childhood
Mejsnarová, Linda ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Sedláček, Jaromír (oponent) ; Eisenmann, Joey C. (oponent)
V dlouhodobé koncepci sportovního tréninku je v prvních etapách, tedy ve sportovní přípravě dětí, doporučována takzvaná všestranná sportovní příprava. Tato všestranná sportovní příprava je spojována s mnoha benefity, jako je prevence zranění, snížení rizika syndromu vyhoření či předčasné stagnace sportovní výkonnosti a v důsledku toho předčasné ukončení sportovní kariéry. Jedním z pozitiv všestranné sportovní přípravy je také takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti snadněji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nejsou nicméně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce je zjistit, jaký je vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o neexperimentální longitudinální výzkum založený na korelační analýze. Indikátory všestrannosti jsme vybrali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr na základě dostupnosti. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u šesti- až sedmiletých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.